Som alltid kommer vi att ha många kunniga instruktörer och tränare som har en bred erfarenhet från handbollen både på nationell och på internationell nivå. Vi uppdaterar den här sidan och i våra sociala kanaler i takt med att fler instruktörer blir klara.

Instruktörer 2024

Mikaela Johansson

Denna sommar kommer vi höja nivån på vår beachhandboll! Vi får nämligen hit förbundskaptenen för beachhandbollslandslaget ⭐️

Mikaela har deltagit i inte mindre än två Europamästerskap i beachhandboll som spelare och är nu förbundskapten. Hon var med U-17 i somras som coach och tog ett brons 🥉

Mikaela är från Borlänge men har även spelat elithandboll sen hon var 17 år. Hon har representerat klubbar som Skövde HF, Skara HF, Hammarby samt varit utlandsproffs!

Anders Noaksson

Med en imponerande 35-årig erfarenhet inom handboll, har Anders Noaksson en gedigen bakgrund från både Torslanda HK och IK Balticov. Efter en framgångsrik spelarkarriär har han övergått till att bli tränare, där han har coachat allt från handbollsskolor till A-ungdomar i IK Sävehof och IK Balticov. Under de senaste sju åren har han också varit instruktör för träningsutbildning 1 (TU1).

Vi ser fram emot att dra nytta av din expertis, dina erfarenheter och din passion för sporten!

Tony Larsson

Tony är Redbergslid IKs klubbchef. Han är även en rutinerad ledare som varit instruktör på RIKS-handbollsgymnasium katrinelund. Utöver det har han jobbat som instruktör vid riks- och regionsläger.

Tobias Sjögren

Med en tränarbakgrund på över 20 år har han en gedigen erfarenhet. Hans resa började i Bjurslätts IF, och sedan fortsatte han till IK Sävehofs akademi. Efter det fann han sig i rollen som tränare för Alingsås dam- och juniorsektion. Utöver detta uppdrag har han även lett Göteborgs stadslag. För närvarande är han tränare för damlaget i Torslanda HK.

Lotta Kulju

Lotta Kulju har en imponerande karriär inom handbollen. Hon spelade för IF Hellton under fyra säsonger från 2016 till 2020, följt av två säsonger med Boden Handboll från 2020 till 2022. Därefter representerade hon IFK Örebro under två säsonger från 2022 till 2024 och kommer att spela även nästa säsong. Kulju har även 43 landskamper för Finland. Hon började sin karriär i Borgå Akilles moderklubb och spelade sedan för Sävehof damjuniorer under säsongen 2012/2013 och för Helsingfors IFK från 2013 till 2016.

Micke Blom

Mikael är en meriterad spelare som numera har gått över till tränarrollen. Han härstammar från Kristinehamn, har därefter spelat i IK Sävehof, Önnered HK, HK Mittdalarna, IVH Västerås och Alstermo IF.

Som ungdom gick Mikael på Rikshandbollsgymnasiet Katrinelund och en kul merit är att han för 18 år sedan blev utsedd till Sverigecupens bäste spelare.

Mikael är välutbildat inom handboll och har bastränarinstruktörsutbildning, TS1 teknisk-taktisk del instruktör och juni är han klar med tränarutbildning 6 (TU6).

Andreas Sunesson

En framstående handbollstränare med en gedigen bakgrund inom träning. Han utbildar tränare inom svenska handbollsförbundet och Handboll Väst.

Med stor passion för att utveckla både individuella spelare och lag, är Suneson känd för sin förmåga att inspirera och motivera sitt lag.

Hans ledarstil är både engagerande och utmanande, vilket har hjälpt honom att skapa framgångsrika lag och utveckla spelare till att nå sin fulla potential genom ett starkt fokus på att bygga en stabil grund och utveckla både tekniska och taktiska färdigheter.

Maths "Gusen" Gustafsson

Gusen har en lång karriär som tränare. Han har representerat Guif, Göksten, HK Eskil och slutligen IF Hellton. Han var tränare för Hellton när damlaget spelade i allsvenskan och har nu den prestigefyllda rollen som sportchef.

Som tränare har han 2 USM-guld och 1 guld i Sverige-cupen.

Mattias Roth

Utbildad idrottslärare på Kunskapsskolan i Varberg, som för 5 år sen avslutade den egna karriär där han bland annat representerat HF Karlskrona, Hk Drott, IFK Karlskrona och senast Anderstorps SK

Mattias har en Mastercoach-utbildning och rollen som TU1-2 instruktör för Region Väst och är verksam i HK Aranäs. Han har även varit tränare för HK Varberg dam samt särökometerna Dam.

Anders Edshage

Anders moderklubb är Redbergslid IK. Där spelade han hela vägen från ungdomslag till A-lag. Med sitt Redbergslid har han varit med och vunnit SM-guld.
Efter några lärorika år i RIK gick han senare vidare till LUGI och Trelleborg.

Ida Holm

Idas handbollsresa började i Forshaga HK. Som 15 åring kom hon in på det prestigefyllda gymnasiet Katrinelund i Göteborg, där Sveriges enda RIKS-intagning för handboll finns.

Under gymnasietiden spelade hon i Sveriges största handbollsklubb, IK Sävehof där hon vann guld i bland annat Partille Cup och JSM.

Efter gymnasietiden spelade Ida i IF Hellton där hon säsongen 18/19 vann skytteligan i allsvenskan och fick efter det möjligheten att spela för Skara HF i SHE, Sveriges högsta division för damer.

Sedan förförra säsongen är Ida tillbaka i Hellton som nu är tillbaka i div 1. Ida är även med i Handbollsskolans ledning.